mandag 25. februar 2013

Små perler..

 

..ikkje akkurat EKTE perler, men små skatter…

Det e mildt og varmt i regnværet,

en forvirra veps har surra rundt i stua..

Æ har rydda boden,

der slenges ting inn når det e kaldt!

Smykkeboks

Da e det klart man finn minna.

Dette e smykkekofferten min,

må ha fått den rett etter æ begynte på skolen.

Oppi den samla æ ALT av pene bånd

og falske bling blinga..

Smykker

Dem e nok ikkje verdt nokka,

men artig å se igjen!

På det store bilde e et gammelt armbånd

vi fant på hytta da vi kjøpte den

på begynnelsen av 70-tallet.

Slitt og velbrukt!

Sent 70-tall er også representert med

plastikkvariant i knæsje farger..

;o)

Ha ei fin uke, vi har vinterferie!!

12 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Herlige skatter :-) Det er så artig å finne fram slike gamle minner - jeg vet jeg har en del liggende jeg også :-D

Gleder meg til å se bilder fra jobben din - spennende med gamle bygninger. Skolen jeg jobber på er splitter ny den....men det er veldig godt det også ;-)

I dag er det noen timer på jobb, og så siste innspurt før jeg skal inn med oppgave før midnatt. Tror kanskje jeg rekker å trekke pusten før jeg begynner på neste som skal inn om ti dager - puh!

Ha ei flott uke - klem Siv

Mamas Heart n Soul sa...

Hei, har vært og sneket innom her hos deg. Riktig koselig blogg du har.
Artig disse gamle smykkene, sånt kan man sitte og mimre om. :-)

Marianne.

Lises hjertegleder sa...

Fine gamle skatter ! Æ hadde et sånn med trekanter på;))
Ha en fin ferie;))
Klem

Kjersti sa...

Det er kos med disse skattene :-)

Stubbetufsa sa...

Artig med gamle ting!
Nå må du ikke rydde vekk hele vinterferien!
Klem!

Edny sine puslerier sa...

Så koselige skatter! Det blir kjekkere å mimre om barndommen til gamlere man blir;)

salige lavendel sa...

Kan tenke meg det kom noen hyggelige minner fram da du åpnet den gamle kofferten =)) Høres ikke gøy ut å være influensasyk på 3. uka....håper ikke jeg får det akkurat sånn! God bedring til deg, håper det har sluppet taket nå.

Livets små øyeblikk sa...

Kjekt å finne slike gjemte (glemte?) skatter, blir rent nostalgisk når en går gjennom de:)
Nyt vinterferien, og siden jeg ser at du fortsatt er syk så får jeg si god bedring også - huff, skulle vel holde nå?

Fin kveld og klem
Hanne:)

Villblomsten sa...

Så koselig å finne :-)
flott boks og flott bling :-)

og nå skal jeg inn å titte på blogg-bok-siden du tipset om :-)

Ha en fin vinterferie :-)

Bea sa...

Å, så kjekt å finne att slike "gamle" skatter! Eg fann sjølv ein del på loftet i fjor, då eg var heime hos pappa og rydda.. Gjett om det var gledelege gjensyn med gamle bamser, bøker og rosa plastikkstrikkepinner :)

Ha ei fin veke!

Rebekka sa...

Åååå husker godt de koffertene, de er jo kjempefine selv i dag. Morro at du har tatt vare på den :))

Ønsker deg en fin kveld:)
KLem

Sonja frå Sunnfjord sa...

Artig koffert! Kjekt å finne igjen slike småskattar frå barndommen:)